Workshop Luisteren

Luisteren is niet iets wat iedereen kan. Wat zou het je opleveren als je het wel zou doen?
Naar jezelf, naar collega’s, naar je werknemers of wie dan ook?

Luisteren is een vaardigheid die we denken te beheersen, maar veelal is dat niet wat we doen. Luisteren bestaat uit meer dan alleen horen wat iemand zegt.

Laat je inspireren en reflecteren op hoe jij dit doet en tips en tools krijgen om er net even wat beter in te worden.

Wat is luisteren?
Luisteren kan op verschillende manieren. Niet alle zijn effectief en helpen je ook niet te komen waar je wilt zijn met een gesprek of met elkaar. ECHT luisteren is een vaardigheid die veel verder gaat dan horen wat iemand zegt. In deze workshop krijg je concrete tips en tricks waar je direct mee aan de slag kunt met beter luisteren om meer resultaat te bereiken.

Waarom zou je beter willen leren luisteren?
Wanneer je beter kunt luisteren, betekend het automatisch ook dat je beter op het gesprek kan anticiperen. uitkomsten hierin zijn; beter onderhandelen, sneller aansluiten op je gesprekspartner, sneller en betere sales. Maar ook; elkaar beter begrijpen, werkelijk de dienst leveren die je hebt afgesproken etc.

Beter luisteren staat gelijk aan een zakelijke voorsprong.

Op welke manier kan Raeda helpen?
Deze twee uur durende workshop kan op locatie of op de locatie van Raeda gegeven worden. Luisteren in de breedste zin van het woord. Luisteren naar zichzelf EN naar elkaar.

De workshop is voor;

  • ondernemers,
  • leidinggevende,
  • managers,
  • maar ook zeker voor werknemers.

Is er een specifiek cultuur of probleem gaande binnen je bedrijf rondom het thema luisteren? Geef deze door en we spelen er specifiek op in.

 

Jij leert…

  • Je gesprekspartner beter begrijpen
  • Beter luisteren naar je collega’s, leidinggevende, werknemer etc.
  • Welke houding wel en niet effectief is om goed te kunnen luisteren
  • Kennis en toepassen van manieren van luisteren
  • Reflectie op eigen luistervaardigheid
  • Sneller vertrouwen winnen van je gesprekspartner
  • Andere merken dat je beter luistert
  • Je gewenste resultaat van een gesprek behalen