Training Luisteren

Luisteren is niet alleen horen wat iemand zegt. En al helemaal niet persé doen wat iemand zegt. Het is waarnemen, horen, zien, voelen en echt de ander begrijpen.

We denken dat we dit doen en in de praktijk blijkt dat we hier als mens vaak nog veel in te leren hebben. Waarom ontstaat er anders miscommunicatie?

Deze training is voor professionals die meer willen halen uit wat zij waarnemen in gesprek met een ander.

Waarom vraag je je af?
Om andere beter te begrijpen. Omdat je de cultuur binnen je team of bedrijf wilt verbeteren. Om effectiever te zijn in de communicatie met elkaar. Omdat er onder de radar zich van alles afspeelt wat je maar niet boven tafel krijgt.

Optimaliseren die luistervaardigheden! Dat is de sleutel. Hoe? Trainen!

Programma kent een aantal onderwerpen waar we dieper op in gaan.
Niet elke groep is hetzelfde en daarom loopt de dagindeling niet altijd hetzelfde. Wél wordt altijd alles besproken, maar wordt er bij die onderwerpen langer stilgestaan waar het meest behoefte aan in.

Onderwerpen;

  • Beste houding om te kunnen luisteren
  • Aannames, het effect en los komen van aannames
  • Kaders binnen luisteren
  • Manieren van luisteren
  • Vaardigheid luisteren
  • Voorwaarden om te kunnen luisteren
  • Psychische veiligheid
  • Empathie & emoties
  • Perspectieven in luisteren
  • Hoe verwerken wij als mens informatie
  • Hoe inspelen op informatie die andere zenden
  • Hoe jouw communicatie zo aanpassen dat de ander ontvankelijk is voor jouw boodschap
  • Non-verbaal communiceren
  • Non-verbaal aansluiten op ander zijn lichaamstaal
  • Lichaamstaal interpreteren
  • Inspelen op waargenomen communicatie
  • Beinvloeding van woord en gedrag.

De investering die het vraagt:
De vierdaagse training luisteren kent

Open training
Trainingen worden een aantal keren per jaar gegeven met open inschrijvingen. Deze worden altijd gegeven op eigen locatie in Raamsdonksveer.
Investering per deelnemers is: €1895,- exclusief btw.

Incompany
Elk bedrijf heeft een vraagstuk op communicatie. 9 van de 10 keer heeft deze direct of indirect met luisteren te maken. De incompany training maken wij graag op maat. Dus, op de cultuur of probleem die binnen jouw bedrijf gaande is om zo het optimale resultaat te bereiken.
Vul het contactformulier voor een investering & mogelijkheden.

Jij leert…

  • Je gesprekspartner beter begrijpen
  • Beter luisteren naar je collega’s, leidinggevende, werknemer etc.
  • Welke houding wel en niet effectief is om goed te kunnen luisteren
  • Kennis en toepassen van manieren van luisteren
  • Reflectie op eigen luistervaardigheid
  • Sneller vertrouwen winnen van je gesprekspartner
  • Andere merken dat je beter luistert
  • Je gewenste resultaat van een gesprek behalen
  • Weten wat de beste houding is om te luisteren
  • Bewustzijn en loskomen van je aannames
  • Kennis van voorwaarden, kaders, manieren en de vaardigheid luisteren
  • Weten hoe psychische veiligheid te creëren om luisteren mogelijk te maken
  • Spelen met perspectieven in luisteren
  • Jouw communicatie zo aanpassen dat de ander ontvankelijk is voor jouw boodschap
  • Kennis en het inzetten van non-verbaal communicatie
  • Lichaamstaal interpreteren
  • Non-verbaal aansluiten op ander zijn lichaamstaal
  • Inspelen op waargenomen communicatie
  • Beïnvloeding van woord en gedrag, deze bewuster inzetten.