1 op 1 Luisteren

Individuele training op het gebied van luisteren. Dat is waar dit over gaat. Jij wordt ‘on the job’ getraind om je luistervaardigheden te verhogen. Luisteren in deze gaat ook over het gehele waarnemen en analyse van het gesprek. Verbaal en non-verbaal.

Ben jij al in staat om alles op te pikken wat je nodig hebt in het gesprek?

Wat is luisteren?
Luisteren kan op verschillende manieren. Niet alle zijn effectief en helpen je ook niet te komen waar je wilt zijn met een gesprek of met elkaar. ECHT luisteren is een vaardigheid die veel verder gaat dan horen wat iemand zegt. In deze workshop krijg je concrete tips en tricks waar je direct mee aan de slag kunt met beter luisteren om meer resultaat te bereiken.

Waarom zou je beter willen leren luisteren?
Wanneer je beter kunt luisteren, betekend het automatisch ook dat je beter op het gesprek kan anticiperen. uitkomsten hierin zijn; beter onderhandelen, sneller aansluiten op je gesprekspartner, sneller en betere sales. Maar ook; elkaar beter begrijpen, werkelijk de dienst leveren die je hebt afgesproken etc.

Beter luisteren staat gelijk aan een zakelijke voorsprong.

Investering
Het 1 op 1 luisteren gaat als volgt te werk; Jij plant gesprekken in met klanten, collega’s of andere dergelijke gesprekken waar jij meer uit wilt halen. Wij sluiten hierbij aan. We bespreken het gesprek voor, zitten bij het gesprek en we evalueren samen het gesprek. Veelal bevat dit in de praktijk 2 tot 2,5 uur per keer.

Onze ervaring is, is dat je je uitermate bewust wordt van je talenten en punten waar je nog wat te leren hebt. De ontwikkeling die je doormaakt werpt direct zijn vruchten af en maakt dat je al snel tijd bespaard en hogere kwaliteit van besluiten en keuzes kan maken.

Hierin zijn twee mogelijkheden. Een traject van 6 gesprekken en een pakket van 12 gesprekken.

De investering van het traject van 6 gesprekken is €1500,- excl btw.
De investering van het traject van 12 gesprekken is €2900,- excl. btw

Deze investering is incl. reiskosten in Brabant. Daarbuiten wordt er kilometer vergoeding gerekend.

Je leert…

  • Wat jou talenten en valkuilen zijn in gespreksvoering
  • Je wordt je bewust van jouw houding en hoe je die kan optimaliseren
  • Leer het optimale uit een gesprek te halen zowel verbaal als non-verbaal
  • Leer zo efficiënt mogelijk te communiceren
  • Kennis en toepassen van manieren van luisteren
  • Win sneller vertrouwen van je gesprekspartner
  • Behaal sneller gewenst resultaat in een gesprek